7 ayda 2 milyar TL’lik anlaşmazlık çözüldü… Ayakkabı şikayeti birinci sırada!
ANKARA (İGFA) – Tüketici Hakem Heyetleri, tüketici, satıcı ve tedarikçiler arasındaki uyuşmazlıkların analizinde adil, hızlı, kolay ve en az maliyetli analiz yapılmasını sağlarken, yargı dışı alternatif bir çözüm olarak yargı mercilerinin iş yükü önemli ölçüde azaltılmaktadır. Bugüne kadar 16 milyondan fazla uyuşmazlık mahkemeye gitmeden Tüketici Hakem Heyetleri tarafından çözüme kavuşturuldu.
Ticaret Bakanlığı’ndan alınan bilgiye göre, 2023 yılının ilk 7 ayında Tüketici Hakem Heyetlerine toplam 402 bin 110 başvuru yapıldığı ve 393 bin 768 uyuşmazlığın çözüldüğü öğrenildi. Yapılan başvuruların toplam finansman maliyetinin yaklaşık 1.9 milyar lira olduğu kaydedildi.
Tüketicilerin e-Devlet ve Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden Tüketici Hakem Heyetlerine elektronik ortamda kolayca başvuru yapabileceklerine dikkat çekildi.
Bu kapsamda 2023 yılının ilk 7 ayında yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 65’i olan 262 bin 317 başvurunun e-Devlet üzerinden elektronik ortamda yapıldığı belirtilirken, daha çok elektronik başvuru yönteminin tercih edildiği görüldü. tüketiciler tarafından.
HANGİ İŞLER ŞİKAYET KONUSU OLDU?
Yılın ilk 7 ayında yapılan başvurular iş ve hizmet bazında incelendiğinde en fazla şikayetin yüzde 12,31 ile “ayakkabı” işlerinden, yüzde 5,93 ile “kredi kartı üyelik ücreti”, yüzde 5,34 ile “mobil”. telefon, yüzde 4,65 ile “giyim”, yüzde 4,64 ile “internet abonelikleri”, yüzde 3,60 ile “mobilya” ve yüzde 2,72 ile “GSM aboneliği” şeklinde sıralandı.
Ticaret Bakanlığı verilerine göre sektörel bazda en fazla başvurunun yüzde 56,59 ile “perakende ticaret”, yüzde 11,51 ile “mali hizmetler” ve yüzde 11,09 ile “abonelik hizmetleri” için yapıldığı kaydedildi. , sırasıyla.