Teknoloji

Otomobil Devleri Çalışanlarını Kamyon Şoförü Yapmaya Başladı

Geçen yıl patlak veren Rusya-Ukrayna savaşı birçok insanın hayatını alt üst ederken farklı kolları da etkiledi. Bunlardan biri kamyon şoförleriydi. Avrupa’da kamyon sürücülerinin Ukrayna’dan birden fazla kişi geldi. Sonuç olarak, bu alandaki insan sayısı önemli ölçüde azaldı. Öte yandan COVID-19 pandemisinin yol açtığı lojistik sorunlar ve çip kasvetli durumu tır sürücülerini derinden etkiledi.

Şimdi gelen haberler otomotiv sektörünün bu durumdan ne kadar etkilendiğini gözler önüne seriyor. Fiat, Citroen, Peugeot, Opel gibi markaların çatı kaplama firması Stellantis ve rakibi Renaulttır şoförü ihtiyacını karşılamak için kendi çalışanlarına yönelmeye başladı.

Stellantis ve Renault, çalışanlarını kamyon şoförü olmaları için eğitmeye başladı

Automotive News Europe’a göre Stellantis, fabrika işçileri kamyonların direksiyonuna geçiyor E-postalar göndermeye, fabrikalara afişler asmaya başladı. Dün yapılan açıklamada, İspanya, İtalya ve Fransa’nın da aralarında bulunduğu yaklaşık olarak, 140 personel Bu iş için şimdiden imza attığı belirtiliyor. Ayrıca şirketin sürücülük eğitim masraflarını da karşıladığı ve kendi kamyonlarını almayı planladığı bildirildi.

Stellantis’teki iş değişikliklerinin geçici veya kalıcı olabileceği belirtildi. Bir şirket sözcüsü, bu sorunlar bittiğinde fabrikaya dönmek isteyenlerin tekrar pozisyon değiştirebileceklerini belirtti.

Öte yandan rakip şirket Renault da benzer bir atılım gerçekleştirdi. Bir şirket sözcüsüne göre, araba devi çalışanlarından bazılarını kamyon kullanmaya ve ehliyetlerini almaya uygun hale getirmeye çalışıyor. eğitime başladı.

Avrupa’daki otomobil devleri, kamyon şoförlerine yapılan zulüm nedeniyle binlerce aracı teslim edemedi

Bu atılımlar, büyüyen kamyon şoförü sorunlarının ardından geldi. Renault geçen yılın sonunda yaptığı açıklamada lojistik zorluklara dikkat çekmişti. Stellantis aynı zamanda küresel lojistik operasyonlarda önemli sorunlar yaşandığını da ifade etti.

Kamyon şoförü sıkıntısı arabalarını teslim edememek de sebep oldu. Örneğin geçen yıl Fransa’da bir Stellantis fabrikasında bu durum nedeniyle binlerce araç mahsur kaldı. Öte yandan Alman Volkswagen firması da benzer bir sorunla uğraşmak zorunda kaldı ve araçlarını müşterilerine teslim edemedi.

Bu nedenle firmalar açığı gidermek için alternatif yollara yönelmeye başladı. Sellantis’in kendi çalışanlarını kamyon şoförü yapmanın yanı sıra başka yaratıcı yollar da düşündüğünü ekleyelim. Örneğin şirket, bayilerin gelip araçları kendilerinin alması için bir yol üzerinde çalışıyor.

haber-iskenderun.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu